אוסטרליה ביולי-אוגוסט

אוסטרליה ביולי-אוגוסט

אוסטרליה היא יבשת המתאימה לטיולים בכל עונות השנה- איזה כיף! כל עונה מביאה עמה הזדמנויות חדשות ושונות למטיילים, וכך גם בחודשים יולי-אוגוסט. חודשים אלו נחשבים כחודשי חורף באוסטרליה, אך למעשה שורר בהם אקלים מגוון במיוחד באיזורים השונים של היבשת. משפחות רבות וסטודנטים בחופשת הסמסטר כבולים לטיולים רק בתקופת החופש הגדול הישראלי, ותוהים האם ההגעה ליבשת האדומה שווה את המאמץ בעונת החורף. לכן, החלטנו להציג במאמר זה את היתרונות מול החסרונות של טיול באוסטרליה ביולי-אוגוסט לעומת טיול בחודשי השיא.

מזג אוויר של הכל מהכל: שמש, רוח, גשם ושלג

  • אם החלום שלכם הוא לשנרקל ולצלול בשונית המחסום הגדולה- זוהי בהחלט עונה מתאימה להגשים אותו! יולי ואוגוסט משתייכים דווקא לעונת השיא בצפון, אשר נקראת גם העונה היבשה: שורר בה מזג אוויר חמים ונעים, הלחות נמוכה יותר והגשמים ממעטים לרדת. 
  • גם הפארקים המדבריים שבצפון מערב ובמרכז אוסטרליה נמצאים בשיאם, והאמינו לנו שאם אתם רוצים לטעום מהאאוטבק האוסטרלי, תשמחו מאד לעשות זאת עם 20 מעלות בחודשי החורף, ולא כשבחוץ 30-40 מעלות בשיאו של הקיץ.
  • מאידך, בערים הגדולות שבדרום אוסטרליה, סידני, מלבורן, אדלייד ופרת', מזג האוויר מתקרר והופך לחורפי. החורף האוסטרלי מזכיר מאד את החורף הישראלי- הטמפרטורות נעות בין 6-18 מעלות, ובימים רבים בסך הכל מנשבת רוח. וכידוע, בעיר גדולה ניתן ליהנות גם בחורף, אפילו אם קצת גשום. ניתן ללכת ברחובות העיר מבלי להזיע ולסבול מהחום הרב, אך בהחלט יש להיות ערוכים גם לימים גשומים וסוערים שעלולים לשבש את התכניות. 
  • אם כל זה אינו מספיק, באיזורים ההרריים של דרום אוסטרליה, כגון "האלפים האוסטרלים" (Snowy Mountains), או בטזמניה, יורדים שלגים רבים (בממוצע יותר מאשר בשוויץ!!), וכך תוכלו גם לשלב חופשת סקי בטיולכם אל היבשת האדומה. אם תחליטו לטפס להרים, אל תשכחו להצטייד בשרשראות שלג לרכב שלכם.
  • מסלולי ההליכה בפארקים הלאומיים בהחלט נוחים בתקופה זו, ותוכלו לצעוד כשאינכם סובלים מחום ולחות. גם מפלסי האגמים וערוצי הנהר יהיו גבוהים יותר ויפים יותר מאשר בחודשי הקיץ. עם זא בתקופה זאת בדרום אוסטרליה חשוב מאד לבדוק מדי יום ומבעוד מועד את מזג האוויר הצפוי, ולוודא שאין סכנה לגשמים והצפות, על מנת שלא להקלע למלכודות טבע. אם יש ספק, אין ספק, ובמקרה שכזה פשוט תאלצו לוותר על מסלול ההליכה.
  • חופי הים הנודעים של היבשת יהיו עבורכם מחוץ לתחום בעונה זו, אלא אם אתם אמיצים במיוחד, שכן מי האוקיינוס קפואים בכל עונות השנה, והרבה יותר קל לטבול במים כשבחוץ טמפרטורות גבוהות.

 

שונית המחסום הגדולה- זמן מצוין לבקר בצפון הטרופי של אוסטרליה.

 

טיול מחוץ לעונה במלוא מובן המילה

  • בעונה זו לא תמצאו נחילים של מטיילים- אולי בשונית המחסום הגדולה ובהרים המושלגים כן, אך מעבר לכך תוכלו לחוש באווירה הרבה יותר אותנטית ומקומית, מאשר האווירה התיירותית של הקיץ האוסטרלי.
  • אם בחודשי האביב והקיץ תדרשו להזמין שירותי קרקע זמן רב מראש כדי להבטיח זמינות מלאה ומחירים נוחים, ביולי-אוגוסט תוכלו להיות בשליטה מלאה ולטייל באופן ספונטני. זו עונה נהדרת לטיולים בקרוואנים מבלי להרגיש את העומס בחניוני הלילה!
  • פער מחירי הלינה, טיסות הפנים והרכבים בין חודשי החורף לחודשי הקיץ הוא משמעותי מאד. למשל, מבחינת לינה תוכלו לחסוך כ-15%-35% בכל לילה, בהתאם למקום בו אתם נמצאים. דוגמא מוצלחת נוספת, היא הוזלה של כ-25%-40% בשכירת קרוואן/מוטורהום לטיולים בעונה זאת, לעומת חודשי הקיץ.

 

קווינסלנד- הסטייט שאסור לפספס ביולי-אוגוסט

המטייל הממוצע יקדיש את מירב זמנו ביולי אוגוסט לטיול בסטייט קווינסלנד. זו המדינה השנייה הגדולה ביותר בשטחה באוסטרליה ופרושים בה מספר איזורי אקלים. קווינסלנד היא מעין אוסטרליה קטנה: מגוונת ביותר ולכן ניתן לטייל בה חודש שלם בקלות רבה. בנוסף לערים הגדולות, איזור החוף של קווינסלנד כולל את יערות הגשם, בעלי החיים האנדמיים, מפלים שוצפים, נהרות, אגמים, איים ומפרצים טבעיים מדהימים. בפנים הסטייט נמצא האאוטבק של קווינסלנד שרובו אינו מוכר למטיילים: מרחבים אדירים, עיירות מדבר, פאבים אייקונים, תצורות אבן ומרחבים בלתי נתפשים של מדבר ושממה. בין החוף לבין ההאוטבק נמצאים עמקים ירוקים, כפרים קטנים וחוות גדולות.

 

טיולי שטח מיוחדים ביולי-אוגוסט

  1. יערות הגשם של צפון מזרח אוסטרליה- יערות הגשם העתיקים בעולם הם אתר חובה למטיילים בעונה היבשה של הצפון הטרופי. מסלולי הליכה משגעים, שפע של בעלי חיים נדירים במים, באוויר וביבשה, מקווי מים חלומיים, מפלים וחופים בתוליים מחכים לכם במזג אוויר חמים וסביר. לשם השוואה, אם תגיעו לכאן בעונה הרטובה (הקיץ של דרום אוסטרליה) יתכן ותטיילו בטמפרטורות של מעל ל-30 מעלות בשילוב עם גשמים טרופיים והצפות.
  2. Red Centre- יולי-אוגוסט הם תקופה נהדרת להגיע לליבה האדום של אוסטרליה במזג אוויר "נורמלי" ולא רותח, כדי לחקור את אולורו, המונוליט הגדול בעולם, את העיירה אליס ספרינגס ואת אתרי הטבע שבינהם. מלבד תצורות האבן הענקיות והמרהיבות ביופיין, תוכלו ליהנות מהאדמה האדומה/חומה, מאווירת השממה ומבעלי החיים המתגוררים במדבר: גמלי פרא, סוסי פרא, קנגורו, דינגו, ועוד..
  3. הפארק הלאומי קקדו- הפארק הלאומי קקדו הוא מוקד עלייה לרגל לצפרים ולחובבי התרבות. כדי לקבל פרופורציות לגודלו של הפארק, הפארק עצמו גדול יותר משטחה של מדינת ישראל. ניתן להגיע אל קקדו בנסיעה של כ-3-4 שעות מהעיר דארווין, בירת הטריטוריה הצפונית. הפארק נראה כסוואנה אחת גדולה. הוא מציע אפשרויות רבות לצפייה בציפורים ובתנינים בסביבתם הטבעית. בנוסף, בפארק ניתן להתרשם רבות מציורי הקיר האבוריג'ינים המספרים על החיים בשטחי הפארק, על המנהגים ועל גידול הצאצאים והשרדותם בתנאי הקיצון. בתקופת הקיץ של דרום אוסטרליה, הפארק הלאומי סובל משטפונות והצפות וממש לא מומלץ לבקר בו. יולי-אוגוסט הם מהחודשים הטובים ביותר לטייל בכל שטחי הפארק ללא חשש מסופות טרופיות ובעיות עבירות בכבישים.
  4. הרי הקימברלי- אחד מטיולי השטח המומלצים ביותר לחובבי האקשן באוסטרליה- כדי לטייל בהרי הקימברלי תזדקקו לרכב שטח. בטיול תחצו נהרות, תחלפו על פני מפלים גדולים, תצפו בבעלי חיים, בתצורות אבן ותוכלו לבקר בקהילות אבוריג'יניות אותנטיות. את הטיול בקימברלי מומלץ להתחיל ולסיים בעיירה המגניבה ברום.

 

כמה הפתעות לעונה הזו

  • בעונה זו תוכלו ליהנות ממשחקי הפוטי (Footy) האוסטרלים- העונה מסתיימת בספטמבר.
  • עונת הלוויתנים נפרשת בין היתר על החודשים יולי-אוגוסט. הסיכויים לפגוש את היצורים האדירים האלו הם גבוהים ביותר.
  • אם אינכם סובלים מקור, ומוכנים להרחיק עד לטזמניה- תוכלו לצפות באורות הזוהר הדרומי!

ולסיכום טיול באוסטרליה בחודשי יולי-אוגוסט מתאים ל-

  • למטיילים המעוניינים לחקור את כל חלקי היבשת ולהתמקד בטיולי טבע- בדגש על האאוטבק וצפון מערב אוסטרליה: הפארק הלאומי קקדו והרי הקימברלי.
  • למטיילים שיעדיפו מזג אוויר קריר על פני מזג אוויר שרבי ומוכנים להסתכן גם בימים גשומים.
  • למטיילים שיעדיפו טיול אותנטי ו/או ספונטני.

 

טיול באוסטרליה בחודשי יולי-אוגוסט אינו מתאים ל-

  • למטיילים המעדיפים טיול עירוני ובילוי בחופים.
  • למטיילים המעוניינים להקטין את סיכוייהם לקור ולגשמים במהלך הטיול.
  • למטיילים שרוצים לחוות את אוסטרליה התוססת והתיירותית.
  • למטיילים המעוניינים לחקור לעומק את טזמניה, שבעיני רבים נחשבת כמקום היפה ביותר באוסטרליה.

מוזמנים לקרוא עוד על מזג אוויר באוסטרליה.

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!