בעלי החיים האטרקטיביים ביותר באוסטרליה

בעלי החיים האטרקטיביים ביותר באוסטרליה

אוסטרליה נחשבת כאחת המדינות המגוונות ביותר מבחינת בעלי חיים המתגוררים בה. חלקם אפילו משמשים כאייקון מובהק של שלה. הדבר המרשים ביותר בבעלי החיים של אוסטרליה הוא שאין שום צורך לבקר בגני חיות כדי לראות אותם!! קל מאד לראות אותם חופשיים בסביבתם הטבעית! במאמר זה נעסוק בבעלי החיים האנדמיים בלבד (כאלה שייחודיים לאוסטרליה בלבד) אשר תוכלו לראות בעת הטיול שלכם ליבשת- אחת הסיבות הטובות ביותר לטוס עד אוסטרליה!

 

קנגורו

בעל החיים המפורסם ביותר באוסטרליה. הקנגורו נחשב כסמלה הלא רשמי של היבשת. בעוד שבאוסטרליה חיים כ-25 מליון תושבים, הערכות מספרות על כ-45-50 מליון קנגורו בשטחי היבשת- כמות כמעט כפולה של קנגורו ביחס לתושבים! הקנגורו הוא חית כיס אנדמית, ייחודית רק לאוסטרליה, שיכולה לחיות כ-20 שנים בטבע. הקנגורו הוא חיה צמחונית, וניזון בעיקר מעשבים ושורשים. את הקנגורו קל מאד לראות כמעט בכל פינה בה תדרכו ביבשת אוסטרליה ולכן כל טיול באוסטרליה חייב לכלול מפגש עם חיית הכיס! הכלל הראשי הוא לצאת מהעיר הגדולה ולחפש אחריהם בשמורות הטבע ובפארקים הלאומיים. רובם נמצאים בכל איזורי מרכז ודרום אוסטרליה, בעוד שבחלקה הצפוני של אוסטרליה ניתן למצוא בעיקר את הוולאבי, סוג של קנגורו בגודל קטן עד בינוני. עם זאת, לא הכל ורוד: הקנגורו הוא חיה שיודעת להזיק לא מעט לשטחים חקלאיים. כמו כן הקנגורו הוא חיה שאינה צפויה הנוטה לקפוץ לכבישים מחוץ לעיר באופן מפתיע, בעיקר בשעות הלילה כשחשוך ואורות הרכבים מושכים את הקנגורו.

 

טיול לאוסטרליה

 

קואלה

בעל החיים החמוד ביותר באוסטרליה (אך לא המאושר ביותר- ההסבר בהמשך). חיית כיס קטנה שאוהבת לישון על העצים כ-18 שעות מתוך 24 שעות ביממה. הקואלה חיה על עצי האקליפטוס וניזונה מעלי העצים. 50% מהרכב עלי האקליפטוס הם מים, ולכן הקואלה בטבע אינה זקוקה לצריכת מים נוספת. היום יותר מתמיד הקואלה הוא בעל חיים בסכנת הכחדה. בשריפות הקשות האחרונות של קיץ 2019-2020, שליש מאוכלוסיית הקואלות שחיו בטבע נכחדו כששטחי המחייה שלהם פשוט הוחרבו. כיום בטבע ניתן למצוא "רק" כמה עשרות אלפי קואלות. הקואלות מתגוררות בחורשות אקליפטוס בחוף המזרחי התיירותי של אוסטרליה. כדי לראות אותן, תהיו חייבים לצאת לשטחים הפתוחים וליערות האקליפטוס. מדובר בחיה המסווה את עצמה ואינה מעוניינת באינטרקציה עם בעלי חיים אחרים, ולכן כדי לאתר אותה, יש להביט היטב בין ענפי העצים ולנהוג בסבלנות. יש להזהר מאד מלהתקרב לקואלות בצורה חד ומהירה (ובכלל רצוי להניח להן), הן מסוגלות לגרום לשריטות עמוקות בעור. שניים מאתרי התיירות הפופולאריים ביותר לצפייה בקואלות הינם: Magnetic Island שבצפון אוסטרליה ו-Noosa National Park שבמרכז היבשת.

טיפ: נוסעים לאוסטרליה עם ילדים? פעילות מומלצת מאד לכל המשפחה היא ביקור בבית החולים לקואלות שנמצא בעיירה Port Macquarie, כ-4 שעות מצפון לסידני. לפרטים נוספים: https://www.koalahospital.org.au/

 

קואלה

 

וומבאט (Wombat)

בדומה לקנגורו ולקואלה, גם הוומבאט הוא חית כיס אנדמית השייכת לאוסטרליה בלבד. לוומבאט חזות של סנאי מנופח, כבד ושמנמן. אורכו 70 ס"מ ולא יותר ממטר ומשקלו בין 20-35 ק"ג- משקל כבד ביחס לחיה כה קטנה. הוומבאט גם הוא חיה צמחונית ונחשב כחיה ביישנית בדומה לקואלות. אחד המקומות הטובים ביותר לראות וומבאטים בסביבתם הטבעית הינו באי טזמניה, בין היתר הודות למזג האוויר הנוח (שאינו חם מדי) השורר באי ומועדף על ידי הוומבאטים. הוומבאט חי בטבע כ-15 שנים.

 

קואלה

 

הפינגווין הזוטר/הפינגווין הכחול

עד כמה מדהימה העובדה שאוסטרליה נחשבת יבשת רותחת, ובכל זאת חיים בה אלפי פינגווינים, בעל חיים הרגיל לאקלים קפוא? הפינגווין הזוטר (Fairy Penguin) נחשב כפינגווין הקטן ביותר בטבע. הוא נקרא גם הפינגווין הכחול (הקטן) בעקבות נוצותיו הכחולות. אורכו כ-35-45 ס"מ ומשקלו מגיע עד ל-1.5 ק"ג. לשם ההשוואה, אורכו של פינגווין מגלן, מהפינגווינים הנפוצים ביותר בדרום אמריקה, הינו 60-75 ס"מ ומשקלו יכול להגיע עד ל-6.5 ק"ג. הפינגווין הזוטר חי במושבות גדולות בחופי דרום אוסטרליה (וניתן למצוא אותו גם בניו זילנד ובמספר יעדים נוספים בעולם בכמויות קטנות יותר). במשך היום הפינגווין נמצא בים בחיפוש אחר מזון. הפינגווין הזוטר מסוגל לשחות עד 20 ק"מ ביום (!) כדי לצוד מזון. מיד עם רדת החשיכה, נוהגים הפינגווינים לשוב ליבשה כדי להאכיל את צאצאיהם. הם עולים ליבשה בקבוצות קטנות, קבוצה אחר קבוצה, כדי להיות מוגנים מתקיפות של פינגווינים בודדים על ידי בעלי חיים יבשתיים שעלולים לארוב להם בקרבת המים. הפינגווין הזוטר חי בטבע בין 6-7 שנים. המקום הטוב ביותר ללא ספק באוסטרליה ובניו זילנד לראות את הפינגווינים הוא באי פיליפ (Phillip Island) אשר זכה בתואר "אי הפינגווינים". זהו אחד המקומות הנגישים והנוחים ביותר בכדור הארץ לצפייה בפינגווינים. מדי ערב, קהל של מאות צופים מתקבצים יחד כדי לצפות ב"מצעד הפינגווינים": חזרתם של מאות פינגווינים ולפעמים גם אלפים מהאוקיינוס לבתי הקינון שלהם. בין אם אתם זוג ובין אם נסעתם לאוסטרליה עם הילדים, מומלץ שלא לפספס את החוויה המרשימה, בייחוד בחודשי הקיץ.

 

אי הפינגוונים

 

קוואקה (Quokka)

נתחיל בכך שהקוואקה היא החיה השמחה ביותר על פני כדור הארץ! הקוואקה היא חיית כיס הדומה לעכבר (חלק יגידו שילוב של חתול ועבר) פרוותי קטן והיא אוהבת לחייך. הקוואקה היא חיה נדירה במיוחד- אין הערכה מדוייקת של כמות הקוואקות שנותרו כיום בטבע, אך ידוע שמדובר במספר אלפים, בין 7000 ל-15,000 קוואקות. רובן ככולן נמצאות במערב אוסטרליה, באופן כמעט אבסולוטי באי Rottnest Island הסמוך לחופי העיר פרת' (Perth), בירת מערב אוסטרליה. ודאי תופתעו לגלות כי שמו של האי רוטנסט ניתן לו בעקבות הקוואקה. פירוש השם רוטה-נסט הוא "קן עכברושים" בהולנדית: כשהאירופאים גילו את האי רוטנסט, הם זיהו את הקוואקות כעכברושים המתרוצצים באי. כיום תרמילאים רבים נוהגים לפקוד את האי רק בכדי לפגוש את הקוואקות המטיילות להנאתן ברחבי האי ולצלם איתן תמונת "סלפי"- במקרים רבים הן ממש לא מתנגדות ואפילו נהנות להצטלם יחד.

 

חיה

מוזמנים לקרוא על מזג האוויר באוסטרליה >>

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!