ניו זילנד, אוסטרליה או שתיהן? איך לבחור את יעד הטיול שלכם

ניו זילנד, אוסטרליה או שתיהן? איך לבחור את יעד הטיול שלכם

גם אתם מתקשים להכריע באיזו מדינה לטייל, בניו זילנד או באוסטרליה? לא בטוחים אם כדאי לכם לבחור מדינה אחת מבין השתיים או דווקא ללכת על כל הקופה? ריכזנו עבורכם מספר שיקולים מרכזיים שיעזרו לכם לקבל החלטה מושכלת.

 

רוצים לטייל בין נופים וטבע? בחרו בניו זילנד. רוצים לטעום הכל מהכל? העדיפו את אוסטרליה

קשה מאד להתחרות עם הנופים של ניו זילנד. גם המטיילים הותיקים והמנוסים ביותר שהיו בטוחים שראו כבר הכל, יעידו שניו זילנד היא משהו אחר מכל מה שראו עד היום. אף אחד לא יכול להשאר אדיש לנופים הצבועים בכל הגוונים שעולים על כל דמיון, כך שאם נופים וטבע הם מטרת הטיול שלכם, ניו זילנד היא בהחלט בחירה טובה.

לעומתה, אוסטרליה היא יעד מצוין לטעימות. טיול באוסטרליה הוא הרבה יותר דינאמי: תוכלו להיות שבוע בעיר הגדולה, לאחר מכן לצאת אל הטבע המגוון ובין לבין לשלב חופים וצלילות. תוכלו ליהנות גם מחיי לילה לא רעים ומפסטיבלים רבים. יתרה מכך, טזמניה, אי מדרום למלבורן שהוא גם אחת מהמדינות הפנימיות של אוסטרליה, נחשב כיעד היפה ביותר באוסטרליה וזכה לתואר "ניו זילנד של אוסטרליה".

שייט בקווינסטאון. בלתי אפשרי להתחרות ביופייה של ניו זילנד.

חוף Bondi Beach- אוסטרליה היא שילוב של עיר, ים ונופים.

 

מטיילים בחודשים יוני-אוגוסט? לכו על אוסטרליה

העונות בפסיפיק הפוכות מאצלנו, ועל כן חודשי הקיץ שלנו הם חודשי החורף בניו זילנד ואוסטרליה. החורף באוסטרליה הוא סביר ביותר ומזכיר את החורף הישראלי (לכתבה על טיול בחודשי החורף באוסטרליה לחצו כאן), ויתרה מכך, זו תקופה טובה לטיול בכל חלקי היבשת! לעומת זאת, בניו זילנד, החורף הוא חורף קשה במלוא מובן המילה- סופות, סערות, שלגים, חסימת כבישים ונזקים שנגרמים לתשתיות לא פעם. מסלולי הליכה סגורים, וקשה למצוא את הנופים מבעד לעננים ולערפל. נכון שתיאורטית ניתן לטייל בניו זילנד גם בחודשים האלה, והמדינה ממש לא מושבתת, אלא דווקא מציעה תיירות סקי נפלאה, אך האם שווה לטוס 24 שעות עד הקצה השני של העולם רק בשביל סקי, כשיש לנו אפשרויות נוחות וזולות הרבה יותר באירופה? לטעמנו חבל.

 

ניו זילנד ואוסטרליה

 

לא יכולים בלי הליכות וטרקים? ניו זילנד היא היעד שלכם

מהנקודה הצפונית ביותר במדינה ועד לתחתית האי הדרומי, ניו זילנד מלאה במסלולי הליכה מכל הסוגים- הליכות של כמה דק' עד לטרקים של מספר ימים. בכל מסלול מובטחים לכם נופים פשוט מושלמים. ניו זילנד נקראת גם ארץ הטרקים ונמצאים בה כמה מהטרקים היפים ביותר בעולם: טונגרירו קרוסינג, מילפורד טרארק, רוטברן טראק וקפלר טראק, הם המובילים, אך הם ממש לא היחידים. התשתיות המעולות, הנקיון והסדר, לשכות המידע הזמינות למטיילים והתחזוקה השוטפת של המסלולים ע"י ה-DOC (רשות הטבע והגנים של ניו זילנד) הם חוויה בפני עצמה. המסקנה היא ברורה- אם אתם רוצים לנשום אוויר פסגות- בחרו ניו זילנד.

אוטסרליה וניו זילנד

 

מתים על בעלי חיים? אוסטרליה.

אוסטרליה היא מקום מדהים לגלות בעלי חיים נדירים ביותר מכל הסוגים: חיות בר, בעלי חיים ימיים וציפורים. הם נמצאים פשוט בכל מקום, ואיך אפשר להיות באוסטרליה ולא לראות את הקנגורו והקואלה? אם בעלי חיים הם בראש הרשימה שלכם- אל תחשבו פעמיים וטוסו לאוסטרליה!

לקריאה אודות בעלי חיים אטרקטיבים באוסטרליה לחצו כאן

מפגש עם קואלה- אחד החלומות של כל מטייל המגיע לאוסטרליה

 

רוצים להתנסות לראשונה בטיול בקרוואן? ניו זילנד

נתחיל דווקא באוסטרליה. אוסטרליה היא יעד מצטיין לטיולי קרוואנים, ועם זאת חשוב לדעת כי באוסטרליה ישנם "שטחים מתים" רבים- כוונת המשורר היא שלעיתים יש לנסוע שעות מיעד אחד ליעד שני מבלי שתהיינה בדרך עצירות המצדיקות את הנסיעה הארוכה. ואם אין לכם את הזמן הזה, עדיף לבחור ברכב פרטי. בניו זילנד, כל פיסת אדמה בה תעברו במהלך הנסיעה בהחלט מצדיקה את הזמן והמאמץ. תוכלו לסטות עם הקרוואן לאיזורים פחות מתויירים, או סתם לעצור באמצע היום לפיקניק או למנוחה מול אגם, נהר או גבעה מלאה בכבשים. ולכן אם תרצו להתנסות בטיול קרוואנים בפעם הראשונה, אם לא בניו זילנד, אז איפה כן?

 

ניו זילנד ואוסטרליה

 

ומה לגביי שילוב של ניו זילנד ואוסטרליה יחד?

אפשרי בהחלט!

  • כדי לשלב את שתי המדינות מומלץ להגיע לפחות לטיול של חודש.
  • תוכלו ליהנות מנופים מגוונים מאד בין ניו זילנד לאוסטרליה. חשוב לבחור מוקדי טיול שאינם חוזרים על עצמם בשתי המדינות- למשל בניו זילנד להתמקד בטבע ובאוסטרליה להתמקד בחופים, בבעלי חיים, במדבר או בעיר.
  • יש לזכור שטיול משולב מצריך אתכם לקחת טיסות נוספות.
  • בשתי המדינות נוהגים בצד שמאל הכביש- כך שלא תתבלבלו.
  • יחס המקומיים לתייר בשתי המדינות דיי זהה. האוסטרלים והניו זילנדים הם האנשים הטובים והאדיבים בעולם.
  • שתי המדינות נחשבות כבטוחות ביותר לתייר.
  • טיול משולב הוא טיול הרבה יותר מורכב ועל כן מומלץ שיהיה מתוכנן מראש. כמו כן ההחלטה הראשונה שיש לקבל היא האם לשים את רוב המשקל על מדינה אחת, או לחלק את הטיול בצורה שווה בין היעדים.
אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!